Vergeet je clubkorting niet op de afrekenpagina!
Je winkelwagen is momenteel leeg!
Als sporter heb je een doel nodig. Een uitdaging die je vooruit stuwt. Stel dus eerst je sportieve challenge vast: gezond en puur, goed voor lichaam en geest. En je bent vertrokken…
Beeld je nu in hoe geweldig het zou voelen als je anderen zou helpen terwijl je traint voor je eigen sportdoel. Daarom koppel je bij Triple Challenge ook altijd een sociaal doel aan je sport. Zoals sportgoeroe M. Gandhi zei: “Alleen door anderen gelukkig te maken vind je je ware geluk.”
En natuurlijk: zonder gezonde lucht geen sport. Kies daarom ook je klimaat-challenge en geef wat zuurstof terug aan onze planeet. Zo wordt jouw persoonlijke uitdaging meteen een geschenk aan jezelf, aan anderen én aan de wereld. Dat, mijn beste held, is Triple Challenge!
Triple Challenge daagt je uit om een game changer in sport te worden. We inspireren je om je doelen te bepalen op sportief, sociaal en ecologisch vlak, en zo een gezonde, bewuste en menslievende sporter te worden. Vanuit lokale hubs in Europa – en later wereldwijd – dromen we ervan om van onderuit echte impact te creëren en de sportwereld voorgoed te veranderen.
We werken elke dag aan onze strategie en methodes om sporters en organisaties mee te krijgen. Want wij geloven dat de enige manier om een positieve impact te maken, is om het samen te doen. Daarom willen we leren van gelijkgestemde sporters zoals jij.
Wil je graag een actieve rol spelen in de ontwikkeling van ons project in jouw buurt? Laat het ons gewoon weten!
Een paar jaar geleden reed de Belgische ondernemer en merkactivist Filip Bullens gesponsorde fietstochten door oa Zuid-Amerika en Afrika. Samen met een groep gelijkgestemde sociale ondernemers fietste hij in 2019 door de Andes om er de lokale boeren te steunen. En daar, al fietsend, ontstond het idee. Hij hield van de sportieve uitdaging en de sociale impact die ze maakten terwijl ze voor het goede doel fietsten, maar de ecologische voetafdruk knaagde aan zijn geweten.
Rond diezelfde tijd nam Wannes Wylin, een fervent duur- en multisportatleet en expert in duurzame energiediensten, deel aan verschillende sportieve wedstrijden in heel Europa. Hij bleef heen en weer reizen met de trein en de fiets, terwijl hij de meeste andere atleten in hun auto naar de evenementen zag rijden. Iets knaagde in hem. Hij wil meer sociale impact creëren.
Bij beiden raasden verschillende ideeën door het hoofd. Hoe kunnen we fatsoenlijk materiaal beschikbaar maken voor financieel minder bevoorrechte atleten? Hoe vinden we manieren om sport toegankelijker te maken voor mensen met een handicap? Waarom is er zo weinig keuze in duurzame sportkledij, materiaal en voeding? Wannes stootte op een aantal jonge, dynamische en duurzame merken. Ideeën kregen vorm.
Filip en Wannes leerden elkaar kennen toen het merk bureau van Filip, Cojak, de merkidentiteit aan het opzetten was voor Wannes zijn duurzaam bedrijf, Ecopuur. Toen Filip de Andes introk met zijn fiets, besloot Wannes hem te sponsoren. Zo raakten ze aan de praat en ze constateerden dezelfde nood om sociaal én duurzaam te kunnen sporten. Filip focuste op het sociale aspect en zocht naar een meer duurzame aanpak, terwijl het voor Wannes net andersom was. De klik was er. Ze verbinden hun kennis, ervaring en netwerk met elkaar. ‘1 + 1 is 3’. En, ze zijn beiden ondernemers. Het is dan ook niet verwonderlijk dat hun ideeën uitmonden in de opstart van een nieuw bedrijf: Triple Challenge.
Als ondernemers delen Wannes en Filip dezelfde drive. Zowel als atleet en als verantwoord ondernemer focus je op het verleggen van je grenzen en het samenwerken met anderen op weg naar een groter doel. “In onze beperkte tijd op deze planeet, willen we onze persoonlijke ervaringen en onze positieve impact maximaliseren.”
Triple Challenge bouwt ook aan een duurzaam partnernetwerk van ethische merken en gelijkgestemde organisaties. We geven leden toegang tot zorgvuldig geselecteerde deals en mogelijkheden van deze partners, zodat we samen onze impact kunnen vergroten voor een gezondere planeet.
“Partnerships gaan niet alleen over sponsoring of gedeelde marketinginspanningen: het doel van elke partner moet ook zijn om hun eigen Triple Challenge te realiseren, en zo samen met onze gemeenschap impact te maken. Dat is echt duurzame marketing en goed voor je merk imago.”
Filip Bullens, Founder
Meaningful business needs strong partnerships
“Als we sporten, groeien we en komen we dichter bij onze eigen natuur, maar ook bij de natuur om ons heen. Goed doen geeft je een goed gevoel, waardoor je energie kweekt om een stapje extra te zetten, zowel voor jezelf als voor de mensen en de natuur om je heen.”
Wannes Wylin, Founder